Vissza a tetejére

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
2017. 10. 08 fogadóóra (6. és 8. évfolyamos szülők részére)

Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI

Nyíregyháza, Erdő sor 7.

2017. október 22. vasárnap
Előd, Korinna
A Nap kel 07:19-kor,
nyugszik 17:50-kor.

Naptár

Október 2017
H K Sz Cs P Szo V
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Szünet

Látogatottság

Today 39

Yesterday 72

Week 1029

Month 3369

All 80260

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Ki olvass!

Oldalainkat 46 vendég és 0 tag böngészi

Véletlenkép

2004-8a.jpg

Nyíregyházi Főiskola Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskolája és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Tehetségpont Nyíregyháza

 

Rövid név: Apáczai Tehetségpont Nyíregyháza
Azonosító: TP 180 002 580
Fax: 0036-42-500787
E-mail:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: http://www.apaczai.nyf.hu/
Célcsoport: Általános iskolás korúak
Hatókör: Intézményi
Kapcsolattartó:
Dr. Gát Györgyné
Magyarország
4400 Nyíregyháza, Erdő sor 7.
Tel.: 0036-42-599413
E-mail:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

1.                   A Tehetségpontot a

Nyíregyházi Főiskola Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskolája és Alapfokú Művészetoktatási Intézménye alapította.

2.                   Eddigi tehetséggondozó tevékenységünk:

Iskolánk a nyíregyházi Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskola és AMI több évtizede megkülönböztetett figyelemmel fordul a tehetség ígéretek felé és mindent megtesz annak érdekében, hogy közülük minél több gyermek eredményesen kibontakoztathassa a házi,- városi,- megyei,- országos versenyeken tehetségét. Ennek érdekében minden műveltségterületen kimagasló munka folyik az iskolán belül és az iskolán kívül is.

A tehetséggondozás szervezeti formái a mi iskolánkban:

a) Iskolán belüli forma:

-          Tanórán belül: ide tartoznak azon iskolai tehetséggondozó programok, melyek szerves részei az iskola Pedagógiai programjának.

-          Tanórán kívüli forma: szakkörök, fakultációk, iskolai szabadidős programok, énekkarok, alkotókörök, színjátszókörök világa és a művészeti iskola.

b) Iskolán kívüli forma:

-          Civil szervezet (egyesület, alapítvány): az iskolához kötődő vagy iskolától független civil szervezetek keretében működő tudományos, művészeti és sportprogramok.

-          Informális szerveződés: baráti alapon, magánúton szerveződő kutató-, alkotómunka és sportkörök.

A tehetséggondozás célterületei iskolánkban:

a)    A tehetséggel összefüggő erős oldal fejlesztése (szakkörök, szaktanárok)

b)    A tehetséggel összefüggő gyenge oldal fejlesztése (fejlesztő pedagógusok: logopédus, pszichológus, gyógytestnevelő).

c)    A tehetséggel össze nem függő, az egész személyiségre irányuló fejlesztés. (pszichológus, mentálhigiénés).

Képzett, ECHA diplomás, szakvizsgázott pedagógusok irányítják és fogják össze ezt a munkát. A tehetségek gondozása a természettudományos területen a legeredményesebb, de ott vagyunk a legjobbak között helyesírásból, történelemből, sportból, néptáncból, drámából és képzőművészetből. A zenei tehetségek nevelését az iskolánkban működő Muzsika Zeneiskola végzi. Az iskolavezetősége anyagilag és szakmailag is támogatja a tehetséggondozást.

3.                   A Tehetségpont tervezett hatóköre és együttműködései:

Elsősorban intézményi szinten szeretnénk működni. Együttműködő partnereink közül kiemelt helyen szerepel a Nyíregyházi Főiskola Pedagógiai és Pszichológiai Intézete, Nyíregyházi Főiskola szaktanszékei, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai, Közművelődési Intézet és Továbbképző Központ. Mivel iskolánkból a legtöbben a Krúdy, Kölcsey és Zrínyi Gimnáziumokban, valamint a Művészeti Szakközépiskolában szeretnének továbbtanulni, így velük együttműködési szerződést kívánunk kötni.

4.                  A Tehetségpont specifikus és konkrét programjai:

- Természettudományos tehetséggondozás: matematika, fizika, kémia, környezetvédelem területén.
- "Jedlik Műhely": Természettudományos tehetségazonosítás, tehetséggondozás és fejlesztés, olyan matematikai feladatok és problémák megoldása melynek alapja a mérés, így a matematikai ismeretek bővítésén és mélyítésén túl előkészítjük és gyakoroljuk a fizikai jelenségek megértését és elsajátítását.
- "Varecza Árpád Matematika Tehetséggondozó Műhely" felső és alsó tagozaton.
- "Varecza Árpád Matematika Emlékverseny" szervezése (házi, városi majd megyei szinten).
- Curie Környezetvédelmi Verseny szervezése, ÖKO Iskolai programok.
- Német megyei mesemondóverseny szervezése.
- Angol dráma- és színjátszókör.
- Helyesírási megyei verseny szervezése alsós és felsős tanulóknak.
- Sport: atlétika-, kosárlabda-, sakk-, robofoci versenyekre való felkészítés és részvétel.
- Képzőművészeti csoportok: grafika, média.
- Dráma és színjátszó csoportok.

További lehetőségek, melyek a tanulók harmonikus személyiségfejlesztését szolgálják:
- Színház és mozi látogatások
- Akadályversenyek, vetélkedők
- Apáczai-hét rendezvény sorozata
- Iskolai ünnepélyek
- Alapítványi bál
- Családi és Egészségnap
- Gyermeknap
- Nyári szaktáborok, kirándulások, erdei iskola
- Bel- és külföldi tanulmányi kirándulások

- Testvériskolánk: Lészped (moldvai csángók).

 

5.                   Pedagógiai és pszichológiai szakmai alapok és háttér:

Szakmai támogatónk: a Nyíregyházi Főiskola Pedagógia és Pszichológiai Tanszék tanárai, valamint a Debreceni Egyetem tehetség és fejlesztése szakértő gárdája személyes kapcsolatok révén, a Sz-Sz-B megyei Pedagógiai Intézet.
- Dr Kanyuk Jánosné - ECHA diplomás tehetségfejlesztő pedagógus
- Gazdagné Seregi Ildikó - ECHA diplomás tehetségfejlesztő pedagógus
- Fekete Csilla - tehetségfejlesztő pedagógus
- Orosz Gábor Zsoltné - pszichológus
- Lakatos Istvánné - mentálhigiénés
- Maleczki Péterné - mentálhigiénés
- Fodor Attiláné - mentálhigiénés
- Turcsikné Ákos Erika - mentálhigiénés
- Radványi Sarolta - mentálhigiénés

6.                   Munkastílus:

A tehetségek felfedezésekor két utat járhatunk:
- Egy meglévő programhoz keressük a tehetséges gyermekeket.
- A tehetségesnek ítélt gyermeknek, gyermekeknek megfelelő programot írunk.

A tehetségazonosításkor a következőkre ügyelünk:
- az azonosítás folyamatos legyen, ne egyszeri;
- több különböző forrás, módszer alkalmazása szükséges;
- terjedjen ki a nem intellektuális tényezőkre is.

A tehetségazonosítás módszerei, a szubjektívtől az objektív felé haladva:
- Véleménygyűjtés, a korábbi tanítóktól, szülőktől
- Tanulmányi teljesítmény
- Tanulmányi versenyek
- Pszichológiai vizsgálatok, Ezen eljárásokon elsősorban a teszt (képességmérő teszt, teljesítmény-teszt), illetve a kérdőív jellegű vizsgálatokat értjük.

A JEDLIK MŰHELY, elsősorban speciális - matematika és fizika - képességeket fejlesztő, kreativitásnak helyet adó, kitartó munkára ösztönző, ugyanakkor az egész személyiségre kiható program. Itt a gondozás és az azonosítás összekapcsolódik. A műhelymunka egy többfordulós verseny köré szerveződik. A többfordulós versenyek lehetőséget adnak a fejlesztés közbeni diagnosztizálásra. Ennek előnye, hogy a tanuló a feladatokkal való foglalkozástól vagy a tanár és a diák között kialakult viszonytól kap "szárnyakat", vagy attól lesz valaki jobb tanuló, hogy egy ilyen versenysorozaton részt vesz.

A VARECZA ÁRPÁD MATEMATIKA TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY, a négy leendő 5. osztályból válogatás után 16-18 fős fejlesztő csoportot alakítottunk.

Mindkét műhely fejlesztőprogramja a következőképpen épül fel:
- A tehetséggel összefüggő erős oldal fejlesztése (szakkör jellegű foglalkozás)
- Sikerkeresés és kudarctűrés: versenyeztetés
- Tehetséggel összefüggő gyenge oldal fejlesztése (fejlesztőtréning)
- Tehetségnap: bemutatkozó és értékelő nap
Nyári szaktábor szervezése

7.                   Fenntarthatóság:

Minden lehetőséget megragadva pályázunk, a szülők lelkes segítői az iskolában és iskolán kívüli munkának - anyagilag és munkájukkal segítik azt - valamint iskolánk alapítványa segíti tehetséggondozó programokat.

http://geniuszportal.hu/tehetsegpontok

 

 

<<Vissza

 

 

Copyright © 2017 Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI Rights Reserved.