Vissza a tetejére

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Úszó nemzet részletes bemutatása az Aktuális menüpont alatt!

Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI

Nyíregyháza, Erdő sor 7.

Iskolánkat a Facebook-on is megtalálja!

Látogatottság

Today 80

Yesterday 167

Week 381

Month 701

All 321243

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Ki olvass!

Oldalainkat 73 vendég és 0 tag böngészi

Véletlenkép

Nincsenek képek

Az osztály egy napja

 

Ez a történet megtörtént események alapján íródott. A történet írásakor nem szándékoztunk senkit sem megsérteni. Sajnáljuk, hogy nem minden órára nyerhetnek bepillantást, de egy napba belezsúfolni lehetetlen. A nap eseményei az elmúlt évek legjobb pillanataiból tevődnek össze, de közel sem mindből.

7-30: Hivatalosan is megnyílnak az iskola kapui. Az első szereplőnk, aki megérkezik természetesen Harkály, aki már 2 órával ezelőtt alaposan felkapálta a határt és megetette a nyulait. Szép lassan beszállingóznak a többiek.

8-00: Az öltözőben Pál elereszti csodálatos hangját, és ezzel megkezdődik a szokásos vita a rapperek és a rockerek között, egymás kedvenceit szapulva. Ezen valahogy mindig felülkerekedünk. Pár perccel a becsengetés után bevonul a Vajda tanár úr. Közli, hogy a diákok az órán semmi különöset nem csinálnak, kimennek focizni a kézilabda pályára, de csak miután a diákok elégtételt tettek a talajgyakorlatok terén. A bordásfalnál az egyetlen gondot Csaba destruktív hajlama okozza. Azzal, ahogy fellendül kiplasztikázza a bordásfalat. A felmérés után az osztály kivonul rúgni a bőrt. Az első komolyabb helyzetből máris gól születik a B-sek részéről, mivel Türk bombasztikus lövése a kapu előtt fél centivel valahogy beleér Irmi pólójába és a kapuban ér véget az útja. Irmi hatalmas gólörömbe kezd állítván, hogy a gól 100%-ban az ő érdeme és egy női alsóneművel a fején rohangál az udvaron. A tesi tanár hülyének nézi, de igaza is van. Csaba, aki a teremben történt sajnálatos baleset után nem vállalkozik a védő szerepére, kedélyesen beszélget a tanárral. Kis Ádám, aki semmit nem hall a beszélgetésből megpróbálja tolmácsolni a kapuban álló társainak az eszmecserét…

A mérkőzésen ezen kívül semmi nem történt csak Tóth bizonyította be, hogy 3 év foci után is lehet luftot rúgni. Társai ezt honorálván elküldik melegebb éghajlatra.

8-45: kicsöngetnek a gyerekek az öltözőben, megvitatják az eseményeket. Tóth bejön és levonja a számára egyértelmű tanulságot: Minden fiú buzi! Mindenki célba veszi a magyar 2.-t Mire odaérnek már 8-50, de Lakatos Istvánné tanárnőnek még mindig túl sok mondanivalója van (ez egyébként nem is olyan ritka). Bezárja előttük a termet, úgyhogy csak az osztályfőnök hathatós segítségével jutunk be 9-00-kor.

9-00: Megkezdődik a magyar óra. A diákok legnagyobb örömére az osztályfőnök bejelenti, hogy kevert magyarórát fog tartani. Nyelvtan és irodalom egyszerre. Mindenki elhelyezkedik. Megkezdődik a felelés. A tanárnő kijelenti: “Ahol kinyílik a napló”, de ennek ellenére kegyetlenül belelapoz a naplóba. Kis Ádám éppen magabiztosan elterpeszkedik és bizonygatja a környezetének, hogy ő nem felelhet, mivel neki 4 darab négyese van. Legnagyobb pechére a tanárnő kifüleli ezt és tájékoztatja Ádámot, hogy neki 5 darab négyese van és ezzel az ürüggyel, kihívja felelni. Ádám, szokásos formáját hozza. Minden kérdés megismétel. A tanárnőnek az a gyanúja keletkezik, hogy ő mégsem Ádámmal, hanem a tihanyi vízhanggal beszélget. Ádám megússza egy négyessel. Folytatódik a felelés. Gaál tanárnő kiszemeli magának Tóth Gergőt, akinek amúgy is rossz napja lévén, azt hangoztatja, hogy Siskának tartozása van. Mellesleg a Gergő féle beszólás, amit az öltözőben eresztett el fél óra alatt szállóigévé vált. Ez a Gergő számára időközben hóhérrá vált tanárnőnek nem nagyon tetszett, ezért elhatározta, hogy megbizonyosodik Tóth Gergő műismeretéről. Felolvas egy részletet arra lévén kíváncsi, hogy melyik műben található. Azután hogy az osztály fennhangon, kórusban válaszol a kérdésre, miképp a részlet a Hét krajcárból való, Gergő magabiztosan állítja, hogy ez bizony a Kései siratóból származik. A tanárnő megkérdezi az osztálytól, hogy hogyan értékelik a saját produkcióját. Gergő nem jegyet, hanem kegyelmet kap. Megelégelvén az irodalom témakörében való vájkálást a tanárnő felteszi a költői kérdést Csabának vajon a melléknevek végén az –ul, -ül -t hogyan írjuk. Pár perc múlva Szilárd véleményét kérdi az idén tanult költőkről, aki kijelenti, hogy kimondottan nem kedveli Radnóti költészetét. Sajnos arra kérdésére, hogy miért már nem tud kielégítő válasszal szolgálni. Az óra utolsó részében nyelvtani gyakorlás közben Pál leég a táblánál, Gergő határozottan kijelenti, hogy a “házak” szó szótöve a “há” és hogy a “magasan” szó egy ige. Eközben Kósa egy nagyot ráüt Csaba combjára, ami nem is olyan halk csattanással jár. A tanárnő megkérdi mi történt, mire Csaba elmondja a történteket. Geri egy nyelvtanilag tökéletes szófordulattal él, mondván “Csaba hazud”. Baksa pedig nem sokkal később kijelent: “Én tudni legjobban magyart”. Az óra végén pedig Harkály hegedűzik.

9-45: kicsöngetnek. A mai nap nincs iskolatej, mert Torgyán helyét még nem találják a függetlenek közt. Irmi eldicsekszik, hogy megint nyert a Tipp-Mix –en és előadást tart a Juventus –ról. Lincshangulat alakul ki.

10-00: A biosz órát egy cetli írásával kezdjük. A tanárnő kegyetlen tempót diktál, nem hagyván időt a válaszokra. Azonban valami sürgős dolga akad diktálás közben és átruccan a szertárba. A kérdéseket onnan is kitartón folytatja. Imri megjegyzi, hogy legközelebb a rádióból fogja bemondani a dolgozatkérdéseket. A cetli után az embert tanuljuk tovább. Rátérünk az emberi érzékszervekre, melynek megismerése közben kiderült hogy az ősembernek nagyon is fejlett érzékszervekre volt szüksége, hogy meghalja a medve szagát. Ebből valami teljesen más témára lyukadunk ki, melynek lezárására egy kiváló közmondást húzott a tanárnő elő a tarsolyából, mely szerint: “Egy szónak is száz vége”. Baksa erre végtelen röhögésbe kezd, aminek hatására a tanárnő a nyitott ablak mellett ezzel fenyegetőzik: Örs, ha nem hagyod abba, kiugrom az ablakon.

10-45: Balázs egy kicsit rekedtes hangon próbálja utánozni a fókák jellegzetes csatakiáltásait. Szilvi szokás szerint Bogival vitatja meg az aznapi pletykákat. Verának azt a mesét adtuk be, hogy egész órán dolgozatot írunk matekból, leül a sarokba és énekelve tanul. Attila nem is oly váratlanul Zolit kezdi fánknak nevezi, a nyelvtanórán tanultak alapján.

11-00: Bevonul a matektanárnő a tett színhelyére. Leül az asztalhoz, és szokás szerint megjegyzi, hogy a ma reggeli újságban már megint Zsazsát találta. Megkérdezi Szilárdot, hogy-hogy áll a mobiltelefon ügye, Szilárd pedig félórányi rizsával körítve közli, hogy sehogy. Erre meglátogatja, és jól megsimogatja. Kósa erre kárörvendő röhögésbe tör ki, mivel azt hiszi, hogy ma ő kimarad, de ez nem így lesz mivel elfelejtett receptet hozni. A tanárnő kiosztja a dolgozatokat, de előbb azonban szemez a legjobban sikerültekből. Az első áldozat (mint általában) Dr. Baksa Ádám irománya, aki szerint X/10 +x/15=2x/25. Briliáns elmével van dolgunk. Az óra vége felé járva a tanárnő értesíti Dunát arról a tényről, hogy üdvözlik őt a Ságvári telepi lányok.

11-45: Az egész szünetben Gabica, Enikő haját fonja. Balázs Zsazsát faggatja arról, hogy hova fog felvételizni. Mire ő tudomására hozza, hogy a Sipkayba. Balázs megkérdezi, hogy van e protkója, mire Zsazsa aranyosan visszakérdez: “protézisem?”

12-00: Fölrajz órára csöngetnek be. Bejön a tanárnő a verhetetlen bőrszerkójába és előveteti az atlaszt. Kihív egy pár gyereket a térképhez. Ők kisebb nagyobb sikerrel szerepeltek. A tanár kijelenti 101.-szer is, hogy többet kell térképezni. Irmi vitába keveredik a tanárnővel Magellánt illetőleg, Zsófi pedig sehogyse találja a térképen Diósgyőrt.

12-45: kicsöngetnek. Szilárd vitázik Anitával miszerint az ő neve Jancsi és nem Anita.

13-00: A tanár még szünetben bemegy a terembe és kikészíti a cuccot a kémiai Design Center –hez, de mielőtt ehhez hozzákezdene kiosztja a dolgozatokat. Kata szokás szerint max-pontos ötöst írt. Balázs a kettes dolgozatához a szokásos mondatát fűzi hozzá, miszerint: “Utálom a kémiát”. Irmi pedig “nagy véletlenséggel” talál magának két pontot, így az ő dolgozata is az ötösök közé kerül. Következik a Design Center. A kémia tanárnő bemutatja az azon az órán vett anyagokat, de a hátsó sorokba sosem jut el. Balázs erre az előbb említett hangzatos mondatát ismétli, miszerint: ”Utálom a kémiát”. A tanárnőnek egy óvatlan pillanatában az óra kellős közepén megcsörren a mobiltelefonja. Lélekszakadva rohan, hogy felvegye, és hangosan közölje, hogy akárki is az, most órája van.

Utolsó óra után a gyerekek szép lassan elindulnak hazafelé.

Copyright © 2023 Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI Rights Reserved.

kuşadası escort kayseri escort kocaeli escort canlı maç izle selcuksports güvenilir bahis siteleri deneme bonusu deneme bonusu veren siteler bahis siteleri https://resimlihaber.org/ canlı bahis siteleri güvenilir bahis siteleri http://seu.frvm.utn.edu.ar/guvenilir-bahis-siteleri.html casino sitelericanlı casino siteleri